Spring naar inhoud

Fort Lauderdale – naar huis 15-5 & 16-5 (verslag)

16 mei 2015

Tja, dan zit het er dan toch weer op. Een hele fijne vakantie waarin we veel gezien en gedaan hebben. Toch hadden we nog tot ’s avonds de tijd om ons op de allerlaatste dag te vermaken. We vlogen pas om 22:30 uur. De kids hebben hun laatste duik in het zwembad genomen terwijl wij de laatste spullen hebben ingepakt en in de auto hebben gepropt. Allereerst zijn we naar de Swap-Shop gereden. Dit kun je wellicht het beste vergelijken met de zwarte markt in Beverwijk alleen dan met goed en warm weer. Hier stond o.a. een aantal dure en speciale bolides die gratis te bekijken waren. Vooral Tjarda vond dit enorm interessant. Volgens een lokale Amerikaan stond er ook een Ferrari tussen die als duurste auto ter wereld bekend staat. Het bedrag van dit oud stukje scheurijzer zou ongeveer 100 miljoen dollar zijn. Ik weet niet of dat echt reëel is, maar bijzonder was dat gele monster wel (nummer 24). Voor de rest hebben we een beetje rondgelopen in de uit de kluit gewassen bazaar en nog wat souvenirtjes gekocht.
Ons tweede doel van de dag was een grote Walmart opzoeken waar ze evt. spullen van Ben Hogan zouden moeten hebben. Ben wie zou je zeggen? Nou, dit was vroeger één van de beste golfers die o.a. tweemaal de Masters en tweemaal de US Open won. Hij had een voortreffelijke swing die later door velen werd gekopieerd. Deze man…enfin zoek de rest maar op Internet op want ons boeit het ook niet zoveel, echter opa wel. Daarom zijn we speciaal op zoek gegaan omdat het merk best wel kekke kleding en andere accessoires heeft, ook voor niet golfers. Gelukkig slaagden we erin om wat voor opa te kopen omdat hij de 18e jarig is.
Met een goed gevoel en een volle tas, we hebben ook wat voor onszelf gekocht, zijn we doorgereden richting de Dolphin Mall. Een grote Mall net een half uurtje rijden van het vliegveld. Hier hebben we nog wat geshopt (women style) en nog wat gegeten alvorens we naar het vliegveld zijn gereden. Alamo was snel gevonden en na een blik op het volle benzinemetertje was het inleveren van de auto snel geregeld. De tank hadden we in Fort Lauderdale vol gegooid en na onze rit stond deze nog steeds op vol; prima dus. Voordat we met de lift naar boven gingen maakte Jelmer nog de opmerking dat hij het niet gaat missen om te kijken naar al die ‘hele dikke mensen’. Tjarda was het daar absoluut mee eens.
Vanaf hier is het niet echt interessant meer, behalve het feit dat de incheck-Truus dacht dat ons reisgezelschap uit één volwassene en drie kinderen bestond. Esther was de enige volwassene en Marcel was als kind ingeboekt. Dat was al fout nummer twee van Iberia (zie vertrek vanaf Amsterdam). Wij zagen er de lol nog wel van in, maar Truus niet. Het is allemaal weer goedgekomen en niets stond onze lange terugreis in de weg. Na een rustige vlucht naar Madrid was de vlucht naar Amsterdam ook prima verlopen. De oogjes nog een beetje kunnen sluiten en bij de bagageband hebben we ook niet lang hoeven wachten. Opa van Ammers was gespot door de kids. De jongens hadden geen zin meer om op de koffers te wachten en zijn naar opa gegaan. Gelukkig kwam onze bagage ook snel waardoor we door opa ontvangen zijn met een heerlijke haring. Auto pakken en naar Vlaardingen. Daar stond oma te wachten met een pannetje soep. Na het eten zijn de kids naar bed gegaan en wij niet veel later. Helaas waren we allemaal rond 01.00 uur wakker en konden we niet snel meer slapen. Esther heeft het 4.30 zien worden voordat zij weer naar dromenland kon vertrekken.
En dan ben je thuis, terug van deze fijne vakantie waarvan wij onwijs hebben genoten, maar bovenal hebben genoten van onze kinderen die het de gehele vakantie fantastisch hebben gedaan en het enorm naar hun zin hebben gehad. Hun genot was voor ons uiteraard ook onbetaalbaar. Ik denk dat we kunnen afsluiten met de woorden die zij allebei hebben uitgesproken: “Dit was de beste vakantie ooit!!!”.
We hebben weer met veel plezier onze avonturen bijgehouden. Soms kostte het wat moeite, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Je vergeet toch wel snel wat je allemaal gedaan hebt. Altijd leuk om terug te lezen en hier straks een leuk vakantieboek van maken.
Iedereen bedankt voor het meelezen en de leuke berichtjes die wij hebben ontvangen op ons blog en via de app.